Itinerari núm. 6 Pla de Pallers – Pla de Pallers

Itinerari núm. 6

Pla de Pallers de Baix – Feixes de Burroig – Iera de Reis – Coll de la Palomera – Iera de Reis – Feixes de Burroig – Pla de Pallers de Baix

1ª part

Pla de Pallers de Baix – Feixes de Burroig – Iera de Reis – Coll de la Palomera

RUTA 6horari: 0:00    distància: 0,000      alçada: 640

Pla de Pallers de Baix. És un pla herbat al costat d’una pista de terra. Si pugéssim per la pista aniríem directament al coll de la Palomera, per on va l’itinerari núm. 5. Nosaltres baixem, per la pista, una curta estona.

horari: 0:100    distància: 6,010      alçada: 632

Deixem la pista i trenquem a l’esquerra per un vell camí de desemboscar, ara simplement un corriol. Anirem força de pla.

horari: 0:06    distància: 0,480      alçada: 635

Creuem una senzilla portellera de ferro. Ara el camí ja és un veritable corriol i més redreçat. El bosc, d’aulina i roure, pren més rellevància. Els arbres són més significatius i, per tant, el sotabosc està més esclarissat.

horari: 0:11    distància: 0,790      alçada: 645

Creuem les feixes de Burroig. Planegem per un espai obert, sense gaire vegetació, i prop d’uns grans blocs de pedra, despresos de la Roca de Migdia. Un parell de feixes per sota nostre, i a frec d’un penyal baumat, encara hi ha les runes de la Casa de Burroig.

horari: 0:14    distància: 0,980      alçada: 675

Abans de creuar una plaça carbonera i una petita torrentera, per la nostra esquerra puja un petit caminet força embardissat. Si el seguíssim ens duria al camí de l’itinerari núm. 5 que passa pel pla de Pallers de Dalt. Nosaltres passem per sota de la plaça carbonera i creuem la torrentera, un dels afluents que formen la riera de Burroig. Hem canviat de vegetació, apareix el boix i comença la fageda.

horari: 0:16    distància: 1,110      alçada: 695

Creuem una segona torrentera. La fageda ara és més oberta. Quan enllacem amb una vella pista de desemboscar, el camí puja fortament.

horari: 0:25    distància: 1,650      alçada: 745

Iera (era) de Reis. Hi arribem després de passar per un enllosat. Aquí embranquem amb una pista més fressada, en un espai força obert, i enllacem amb l’itinerari núm. 9. Cap a la dreta aniríem a l’ampla collada del Grau, fent via cap a Olot. Nosaltres anem per la pista, cap a l’esquerra i més o menys de pla. El faig i l’aulina es van alternant, segons caminem per bac o per solell.

horari: 0:33    distància: 2,240      alçada: 766

Coll de la Palomera o els Tres Camins. La realitat és que n’hi ha cinc de camins. De dreta a esquerra: un corriol que s’enfila pel caire cap al santuari de Finestres pel camí de la Lleixa; a ponent, la pista que baixa a Sant Aniol de Finestres; a migdia el camí de les pedres dels Mocadors per anar a Mieres i que ens estalvia de compartir amb els cotxes un tram de camí; direcció solixent la pista que baixa a Mieres i a tramuntana, la pista per on hem vingut. Enllacem amb els itineraris núm. 5 i 8

2ª part

Coll de la Palomera – Iera de Reis – Feixes de Burroig – Pla de Pallers de Baix

horari: 0:00    distància: 0,000      alçada: 766

Som en el coll de la Palomera o els Tres Camins. La realitat és que n’hi ha cinc de camins. A tramuntana, la pista que va cap a la collada del Grau, fent via cap a Olot; un corriol que s’enfila pel caire cap al santuari de Finestres pel camí de la Lleixa; a ponent, la pista que baixa a Sant Aniol de Finestres; a migdia el camí de les pedres dels Mocadors per anar a Mieres i que ens estalvia de compartir amb els cotxes un tram de camí i direcció solixent la pista que baixa a Mieres. En el coll enllacem amb els itineraris núm. 5 i 8. Marxem del coll per la pista que s’encara cap al nord, direcció a la collada del Grau. Anem planejant per la cara nord de la serra de Finestres. El faig i l’aulina es van alternant, segons el terreny és més bac o més solell.

horari: 0:07    distància: 0,590      alçada: 745

Iera de Reis. Espai obert i esbatanat i enforcall de camins. Aquí enllacem amb l’itinerari núm. 9. El pla que queda damunt nostre, a la vertical del castell de Finestres i per on passava l’antic camí, és l’era (iera) de Reis. Trenquem a la dreta i baixem per una pistota pel mig d’uns xalions. A la primavera tot aquest espai és un esclat de farigola. Més endavant, per l’esquerra, baixa una drecera que ens estalviaria una llaçada de la pista, però paga la pena seguir per on passa el camí ample, per la bellesa de la fageda.

horari: 0:14    distància: 1,130      alçada: 710

Ens arriba per la nostra esquerra el corriol de la drecera que hem deixat uns minuts abans. Continuem baixant. Aviat la pista es converteix també en corriol i creuem una petita torrentera.

horari: 0:16    distància: 1,260      alçada: 675

Després de creuar un segon torrentet i de passar prop d’una plaça carbonera, per la nostra dreta marxa un corriol, força aperduat, que va a trobar el camí de Pallers de Dalt al coll de la Palomera (itinerari núm. 5). Nosaltres seguim pel nostre camí seguint uns senyals grocs. Anem baixant lleugerament.

horari: 0:18    distància: 1,450      alçada: 645

Feixes de Burroig. Som en un espai força esclarissat, enmig de feixes i envoltats de grans blocs de pedra, despresos de Roca de Migdia. Les parets enrunades de la casa de Burroig les trobem un parell de feixes més avall d’on som, arrecerades a un d’aquests blocs. Continuem de pla en la mateixa direcció.

horari: 0:23    distància: 1,600      alçada: 635

Passem una petita portellera de ferro. Un cop creuada, procurem deixar-la tancada.

horari: 0:27    distància: 2,140      alçada: 632

El corriol finalitza en una pista de terra. Cap avall, aniríem al collet de la Devesa i a Collveí. Nosaltres pugem a la dreta, per la pista, durant poca estona.

horari: 0:29    distància: 2,240      alçada: 640

Pla de Pallers de Baix. Hem arribat a un pla herbat, en el caire, al capdamunt de la pujada, on enllacem amb l’itinerari núm. 5.